Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av torgrim - 29 augusti 2013 16:37

Nu e banken löst men inte på det sätt Ä-hus ville. Skit samma, dom får sina pengar. Bad pappa ringa till min kontakt o förklara så det inte var några tveksamheter. O be om uppgifter var pengarna ska. Visst, allt står säkert i pärmen men den släpar inte jag runt på, o det går fortare att slå en signal ;-)

KA var här idag o kollade bygget. Framförallt skulle han kolla marken innan den blev igenfylld. Var här en hel timme. Ibland undrar jag om byggfolk stannar för det e lite mysigt :-). Jäktar inte precis :-) Jaja, det får dom gärna :-) Nu ska jag ut igen o räfsa upp skit så att det inte kommer ner i marken. Noga ska det vara :-)

Av torgrim - 29 augusti 2013 00:06

Kom idag kontakt m en kille som kunde göra utmätningen om vi ville. En fd byggingenjör som hela sitt yrkes liv sysslat med detta + sålt hus. Nu gått i pension. Han frågade om vi missat tillvalet m grunden. Vi var som fågelholkar, hur visste han det ??? Han sa då att det var den stora snackisen så fort Ä-hus kom på tal. Många missar detta pga bristfällig info o blir "tvingade" till dyra lösningar i slutändan. Jaha, på sätt o vis så e det ju skönt att jag inte e den enda men å andra sidan e det ju inte klokt att det får gå till så här. Läste på ett forum att Malmö säljarna säjer till sina kunder att dom måste ta deras grävare. Man får inte ta sina egna. O sen lägger dom på 3x priset. Detta bekräftade ju även min norrlands kontakt. Han sa att vi skulle vara "glada" åt missen för nu kom vi så mycket billigare undan. Inte helt seriöst.

Imorgon kommer KA ut för att kolla marken innan bygget fortsätter. Han ska foto-dokumentera det. Så vi får väl hoppas att han godkänner :-)

Ovido - Quiz & Flashcards