Alla inlägg under november 2013

Av torgrim - 24 november 2013 23:55

 

Av torgrim - 24 november 2013 23:33

          

Idag har vi haft Spenderbyxorna på :-) Köpt för mycket pengar ;-) Nu har jag gjort hemmet väldigt ljust så nu blandar vi in lite mörka detaljer i detta ljusa som kontrast. Ekmöbler m mörkgrå granit skiva i soffbord, köksbord och skänk. Mot de vita bokhyllorna sätter vi en 2,5 vintige skinnsoffa i chokladbrunt m matchande fåtölj. Soffa inne i hörnan i brunspräckligt tyg. Inte super mönstrat men så som de flesta ser ut i dag fast i grått, men vi har då valt brunt istället. Allt köpt på Ekeby möbelaffär.

När jag valde golv så bad jag om eklister eftersom jag hade ekgolv för jag tycker att det ger ett djup i rummet när golv o list har samma färg. Men det gick tydligen inte för det kom m vita lister. Vilket e helt ok men blir som sagt inte det djupet.

Granit skivan i möblerna e riktigt snygg ! Matchar köket jättebra. Har hittat en matta på Ikea ( where else ;-) ) som binder ihop våra färger perfekt i stora rutor i svart, beige, brunt o grått. Ska nog slå till på den oxå :-)

O eftersom vi ändå höll på att slösa så kollade jag Elgiganten oxå o dom hade Superhelg = superbilliga priser bara över helgen så där kammade jag hem en tvätt maskin o torktumlare för drygt 6000.- m 7 kilo o 1400 centi. Så ja, jag e nöjd med dagen fast den varit dyr :-)

Av torgrim - 23 november 2013 20:22

Nu e skåp o krokar uppe. Blev mycket förvaring :-)
2 vanliga skåp brevid vasken o ett spegelskåp brevid toan.

toa
Av torgrim - 23 november 2013 18:17

Skruvat o skruvat massor idag +1000 andra saker som inte syns ;-)

Av torgrim - 22 november 2013 22:28

Min pappa (som älskar att bygga / renovera hus) var här nån timme idag när jag var på jobb o satte upp lite saker i hall o badrum :-) Fint med hjälp :-)
Ska mer till o det ska jag fixa m imorgon, men så här såg det ut när jag kom hem:

Jag har köpt allt på Ikea o det e så matchande trappan :-) Kul o se det på plats. Imorgon ska jag skruva ihop bänk o skoställ. Ny bild kommer då !

Av torgrim - 19 november 2013 18:33

Här gäller det att uttnyttja utrymmet till max ! Bort m översta hyllan, höj klädstången till max höjd o in m 2 st Malm möbler (ikea). Voila, kläderna kan hänga utan att ta hela rummet o underkläder, linne o tröjor i lådorna. Blir ett litet glapp där elementet e men där hänger man de långa sakerna.
Hade tänkt lägga en mjuk matta på golvet men inte hittat nån så smal. Vill ha det för att luckan till grunden e inte så skön att gå på + att mjuka fluffiga mattor känns lite lyxigare :-) Lite snygga lådor för det som e lite mer säsong uppe på hyllan så blir det nog bra !

Av torgrim - 18 november 2013 23:14

Så i fredags kom han då, nissen från kommunen för att kolla på huset. Oj vad han letade efter nått att gnälla på. Bla sa han att vi måste rulla ut isoleringen på golvet på ovanvåningen, annars skulle vi frysa i vinter. Eh, tror inte det. Vi ska inreda till våren o vi kluddar inte m sånt nu. Vi har bott i kallare hus än detta någonsin kommer att vara :-)
Sen har vi eternitplattor på den byggnaden som ska rivas nästa år, står det inget om i rivningsplanen. Nä för att när detta rivs kommer det INTE att finnas några plattor kvar...

Tack o hej o vi hoppas att det dröjer till nästa besök ;-)

Av torgrim - 18 november 2013 17:34

Om man gillar akryl lampor men tycker orginalet e för dyrt kan jag tipsa om denne. Köpt på Ullared för 149:- :-) Då har man råd att tröttna o byta ut den om ett tag :-)

Ovido - Quiz & Flashcards