Alla inlägg den 5 november 2013

Av torgrim - 5 november 2013 23:29

Alltid när jag ska påbörja ett nytt projekt skissar jag upp en grov skiss. Inte enligt skala ;-) Sen letar jag upp det jag vill ha o då mäter jag o ser så det får plats. När man var yngre o flyttade så gjorde vi alltid så att vi gjorde upp en skiss i exakt skala inkl moduler för möbler, o sen satt man hemma o testade olika sätt att möblera. När sen flyttlaset gick kom möblerna på rätt ställe direkt. Smart tyckte vi :-) Nu har man flyttat så många gånger så det där m skala har jag slopat. Roligare o skissa :-) O de bästa ideerna får man nattetid så det gäller att ha papper o penna redo :-)

Av torgrim - 5 november 2013 16:54

Idag har vi äntligen hittat en besiktningsman !!!! Har bett pappa om hjälp m detta för han har erfarenheten av att bygga hus + att han har haft tid att ringa runt. Alla jobbar ju samma tid som jag...... O han har nog ringt alla :-) Hur många som helst har varit engagerade i vårt fall o försökt hjälpa till. O här får jag rikta ett Tack till min säljare som äntligen lyckades prestera något positivt för mej. Det e nämligen hans förtjänst att vi hittde denna kille. Besiktningskillen vet redan vilket som e vårt hus för han har redan varit här. Han levererade nämligen hit isolering till byggarna. Världen e bra liten :-)

Så på fredag har vi vår första besiktning :-). Kommunen kommer inte förrän nästa ons...

Ovido - Quiz & Flashcards