Alla inlägg den 13 november 2013

Av torgrim - 13 november 2013 23:23

Hur kan vi ha fått alla strulpellar inom bygga hus branschen ?
Idag skulle vi ju besikta m kommunen. Men inte kom där nån kommungubbe (F) på avtalad tid ! KA tosig o for ner till kommunhuset o krävde både ditt o datt. Som tur e hade han kvar mailet där F skrivit både dag o tid. Alla engagerade sig o ringde runder för att hitta F. Det visade sig att F var på en kickoff o hade glömt oss ! O sånt ser ju inte bra ut, varken för kommunen eller F som e ganska ny i denna kommun. Så det slutade m att både F o hans chef ringde KA o bad om ursäkt o eftersom våra papper var i perfekt ordning fick vi börja flytta in ändå. Ev gör han ett minibesök i slutet av veckan bara för att han måste....

Annars har service L gjort klart merparten av anmärkningarna. På måndag kommer han igen o gör det sista. Han e glad för att pausa o snacka :-). Jag e glad att inte jag betalar hans lön :-). Men det e klart, han jobbar själv hela dagarna m att fixa andras misstag så när det kommer nån på besök så förstår man att han behöver snacka lite :-) Det enda e att han säjer hela tiden att om vi hittar mer fel så bara anmäl det till service syd. Han har sagt det så många gånger nu att jag börjar misstänka att det e nått jag borde se. Han ser det men kan / vill inte säja det ?

Av torgrim - 13 november 2013 15:42

Skit i möblerna :-) Vi tar detaljerna först :-) Vitt o ljust blandat m mörkare, varmare nyanser för mysfaktorn

Av torgrim - 13 november 2013 00:20

Hade fått en fråga av S på Ä-hus fb sida om jag ville ställa upp på en intervju om vårt köp. O glömt svara !! Pinsamt o inte alls likt mej. Får väl skylla på att tankarna varit på huset istället ;-) Skrev ett långt svar till henne om ditt o datt men framförallt att jag inte vill ha en intervju. Vem e intresserd av mej /oss ? Hon ville skriva både ris o ros men jag e så trött på riset o vill inte älta det mer. Dom vet vad jag tycker sen e det upp till dom att avgöra hur dom väljer att hantera infon...
Vill hellre lägga energin på att imorgon em får vi börja flytta in :-) Hoppas vi !
Vill ha lyxen m diskmaskin, värme o en stoooooor kyl igen :-)

Ovido - Quiz & Flashcards