Senaste inläggen
Han fick ett återbud på ett annat jobb o ringde o frågade om han fick komma. Ja tack :-) Bra fixare som lyckades fixa det mesta.
Men vi fick en ny ytterdörr pga att den svällde upp. O minsann om där inte e en ny färgskada :-( Ska anmäla det men dom behöver inte byta igen..... 3 dje gången nu....
Eftersom huset inte e på samma plats så måste trädgården ju ändras. O i påsk har jag röjt undan en yta som mest bestod av gammalt tjafs. När man ska börja så blir man helt matt o vet inte riktigt hur men sen går det av bara farten :-) Från skog till öppen yta för grillning av korv :-) Tyvärr glömde jag ta en före bild.....
Han kom på utsatt tid o hans första kommentar när han gått ett varv i huset var:
Oj, vad fint ni har !!! Hemtrevligt o iordning.
O jag måste tro han för besöket som skulle ta 20 min tog dryga timmen :-)
O det känns ju kul o höra sånt av en främling som spontat säjer att nått e bra :-)
Han jobbade för en mångd småhus såsom Ä-hus, Trivselhus, Modulenthus, LB hus o några andra men Ä-hus var de som han rek när folk frågade. Jag frågade vad han som "fixare" tyckte var sämre m Ähus. 2 saker svarade han, golvet är för mjukt o tål i princip ingenting. Skönt o gå på men det var oxå det enda. O sen var det altandörrarna som var för bra kvalitet=tunga. Skulle behöva 2 gångjärn uppe för att hålla uppe tyngden. Han såg redan att vår dörr var microlite häng på. Man åtgärdade det enkelt m en skruv till men det kunde varit hållbarare från början. Annars fick man nästan mer än vad man betalade för. O främst syftade han då på värmepannan. Energin blir enormt låg.
Mina fel då ?
Tapet, duschhållare o dörrar fixas. Skulle han skriva som rek iallafall.Toagolvet o sprickan i garderoben fixas inte. Ev kunde han rek att lägga i en vit siliconsträng i sprickan men det var en rå vägg o då blir det såhär.
Rek oss starkt att göra en 2 årsbesiktning. Om man nån gång kommer i tvist så har man alla papper iordning då. Annars kan man få det i nacken.....
Jag anmälde ju mina fel o tänkte att nu tar det tid innan det händer nått. Alla klagar ju på att det tar år innan saker händer.
Men idag ringde en servicekille upp o sa han ville komma imorgon bitti o kolla. Inte åtgärda men se på de fel jag anmält. O skriva rapport. Jahapp, så fort gick det. Fast nu får vi se när allt blir åtgärdat. Varför ska det kollas först o inte bara fixa direkt ???
Har nu anmält de fel som uppkommit sen vi flyttat in: dörrlisten slets av pga att karmen svällde upp, mattan i badrummet gulnar av vattnet i duschen, duschhantagshållaren släppt, div tapetskarvar släppt, spricka i väggen i garderoben o dörren till stora toan stänger dåligt. Har man inte dragit igen den hårt så öppnar den sig när man går utanför.
Så, det är inga jättefel men fick till svar: skickar en besiktningsman som får göra en bedömning. Typ. Så nu får vi se vad som händer...... E så mycket gnäll på Ä-hus på fb just nu o jag ser att fler reagerar som jag på att dom försöker tysta ner problem m PM istället för att prata om det o reda ut så att alla ser. Nu ser vi bara gnället....
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 | 29 |
30 |
31 |
||||||
|