Direktlänk till inlägg 25 april 2013

inget hus :-(

Av torgrim - 25 april 2013 00:30

Har nog åldrats 10år pga besvikelse. Det blir inget hus v 28 som beställt för alla papper kom inte fram i tid. Vår säljare slutade mystiskt bara hux flux o vi fick inget veta. Det betydde att han som skulle hålla koll på alla datumar försvann o ingen annan visste att det var brått.
Så vi står utan säljare just nu. Eller, jag har fått en som jag pratat med, TP, men efter att han i telefon kallade mej för ""lille vän"" så vill jag inte ha m han att göra mer. Såååå oproffsigt! Jag frågade varför MP slutat utan att vi fått besked o då svarar han att MP e faktiskt säljare o han får sluta när han vill o då förstår du lille vän att någon kund måste bli drabbad. Eehhh, så säjer man väl ändå inte ?
Finns en annan säljare MS på kontoret som jag istället ska försöka få kontakt med. Googlar jag han (ja, jag kollar alla :-) ) så har han inte lika gott betyg som MP men jag måste ju ha nån. Jag (o alla andra) tycker att nån form av kompensation borde jag få men det verkar trögt. Snåla norrländare :-(

Jag har skrivit på ett kontrakt men inget görs förrän bygglovet går igenom. Det e såååååå nära att jag hoppar av hela alltet pga deras oproffsighet men omgivningen tycker att jag ska stå ut. Får väl se hur fortsättningen går. Menar, jag (vi) har pengar o viftar dessa under näsan på dom. Har dom råd att bete sig så här idessa tider ? Vi kan lätt bygga ett annat hus från en annan firman. Vi har inte valt Älvsbyhus pga priset som många verkar göra.

Kommer att lista upp all kontakt jag haft m Ä-hus mest för att det kan vara bra att ha allt på pränt om minnet sviker:
3 okt 2012 första kontakten m MP
6 mars 2013 första mötet på kontoret. Mail kontakt fram till nu.
11 mars mailar MP att så fort nybyggnadskartan kommit måste jag maila han. Vi jagar dagar för att hinna.
28 mars mailar MP att vi måste träffas omg. Han kan inte på hela påsken. Jag kan alla dagar.
2 april träffas o skriver papper o bokar huset. Han får lånelöftet via mail o skickar allt dagen efter till Ä-hus.
8 april samtal från MP som talar om att allt e på G
9 april får jag mail att papperna borde vara senast hos oss 11 april annars får jag höra av mej. Vilket jag gör utan att lyckas.
15 april ringer jag till MP o en tjej svarar att han e inte där men jag kan få prata med TP.
17 april ringer jag o pratar 2 ggr m TP
19 april skickar jag ett sms o frågar om vår papper, var de blir av, inget svar. Hade inte möjlighet att ringa men ville ju veta, därför sms.
22 april pratade m TP.
23 april pratade m TP.
23 april pratade m nån från norrland från Ä-hus. Uppfattade han som Ralf (?) Förstod inte han så bra pga dialekten.
23 april 3 samtal det L-krona kontoret för att försöka reda ut allt som hänt.
23 april åkte till LA o skrev på bygglovet som nu ska tas upp nästa gång, 13 juni (!)
23 april avbokat övriga byggare för att Ä-hus inte kan leverera i tid.

Tror jag ska boka en tid med MS o få en genomgång. Vi hade så brått att hinna med alla papper så vi skulle ju pratat detaljer nu efteråt. Vi har inte ens fått en kalkyl som tydligen e det första man gör ;-) Jag har bokat ett hus men vet inte vad jag får. Hur smart e nu detta :-) Fast jag vet ju en del, har pluggat själv. Google e ju ens bästa vän :-!.

Nu e jag trött på att bråka, vill bara ha allt gjort så smidigt det bara går. Så istället för ett sommarhus blir det KANSKE ett hösthus. Om jag inte ångrar mej :-P

Det tråkiga är att jag måste tigga efter en kompensation för alla fel som begåtts här. Ingen har frivilligt sagt att detta ska vi ordna så alla blir nöjda. Jo, Susann på deras fb sida vill det men hon hänvisar ändå till säljaren (som jag ännu inte har.......)

Huvudvärk ! Hade H hållt i husköpet så hade detta nog sköts annorlunda för han e det inte många som säjer emot men jag HATAR att jag ska bli behandlad som en fjant för att jag e tjej. Pappa hjälper mej (rådgivning) o han får ett helt annat bemötande. Men jag ger mej inte så lätt, har fortfarande hopp om mänskligheten att med lite vänlighet kommer man långt. Kanske inte i byggbranschen dock.........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av torgrim - 28 mars 2016 14:01


 

Av torgrim - 28 mars 2016 13:46

Bygget går långsamt vidare :-) Nu är golvet klart och vi kan ta hit han som ska lägga badrumsmattan. De 4 luckorna är oxå snart klara så att vi kan nyttja utrymmet bakom väggen. Var svårare än vad vi räknat med att få dessa perfekta o har fått göras ...

Av torgrim - 25 oktober 2015 00:15

Isolering på plats. Check ! 2 års besiktning klar. Check ! El, osb o gips på gång. Check ! Elförbrukning på 2 år. Hyfsat bra :-) ...

Av torgrim - 2 augusti 2015 14:48

Nu har det hänt massor :-) Ovanvåningen är på G. Äntligen ! O jätteduktiga snickare som inte bara gör som vi säjer utan kommer m tips o trix. Idag avslutade snickarna sitt jobb så att elen o isoleringen kan sprutas i väggarna. Använder alltså inte...

Av torgrim - 3 maj 2015 11:46


Är man ljus-beroende så får man ju ordna så man får maximalt m ljus hela dagen :-) All plåt ska bort från verkstads ingångarna så att det blir ljusare..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards