Alla inlägg under april 2014

Av torgrim - 15 april 2014 21:58

Köpte små fina solcellslampor på Rusta för, hör o häpna, 5:- styck. Ger ett fint nattljus :-)

Av torgrim - 15 april 2014 00:28

Har nu anmält de fel som uppkommit sen vi flyttat in: dörrlisten slets av pga att karmen svällde upp, mattan i badrummet gulnar av vattnet i duschen, duschhantagshållaren släppt, div tapetskarvar släppt, spricka i väggen i garderoben o dörren till stora toan stänger dåligt. Har man inte dragit igen den hårt så öppnar den sig när man går utanför.
Så, det är inga jättefel men fick till svar: skickar en besiktningsman som får göra en bedömning. Typ. Så nu får vi se vad som händer...... E så mycket gnäll på Ä-hus på fb just nu o jag ser att fler reagerar som jag på att dom försöker tysta ner problem m PM istället för att prata om det o reda ut så att alla ser. Nu ser vi bara gnället....

Av torgrim - 15 april 2014 00:19

I väntan på att hus nr 2 ska påbörjas att rivas så tömmer o slänger jag så mycket jag kan. O klipper ner i trädgården. Idag klippte jag sönder de träd som jag hade fällt sen innan m massa taggar på. Hatar taggar. Speciellt dessa som visade sig vara giftiga. Det svullnade upp i såren men jag tänkte inte mer på det. Kom en bekant förbi som upplyste mej att detta var giftiga taggar. HUR kan man plantera sånt i en trädgård ?
Men men, nu e det borta :-)
Samtidigt påbörjade jag lite röjning o städning av uterummet. O kylen vi haft där har gjort sitt så den skulle vi slänga. Jag tänkte att det fixar jag. O tappar den så den går sönder. Ooops !

[Bild]

Av torgrim - 8 april 2014 16:57

Idag köpte jag påskris :-). Lite tidigt igentligen kanske men annars hinner man inte se o njuta av det. Samma till jul, börjar fixa redan i början av dec för sen jobbar man så mycket.....
I år blev det inget knalligt ris utan ett lite mer elegant: lyxfjädrar i nougat m miniägg o fjärilar. O i vatten så klart så det slår ut :-)

Av torgrim - 6 april 2014 20:12

Har idag fått upp 3 lampor: sovrum, hall, skänk i köket
Kvar är nån form av belysning vid soffan

Av torgrim - 3 april 2014 19:27

Idag har hus nr 2 påbörjat sin rivning :-) Vi har inte tömt inuti än så vi får väl göra ett ryck i helgen ? Taket måste bort innan firman får börja riva, därför e det på börjat nu. Eternit e bra när det sitter uppe o är helt men ett jidder att jobba med.......

Ovido - Quiz & Flashcards