Alla inlägg den 4 juni 2013

Av torgrim - 4 juni 2013 17:33

Vad har hänt ? Idag har både säljaren o en från Älvsbyhus i Norrland ringt mej. O nu e det brått !!!!!!!!!!!!!

Om jag ska ha huset levererat v 35 måste jag ge besked om detta imorgon (!!). Jag e fortfarande frågande om hur detta ska gå till när jag inte har något bygglov. Tänk om bygglovet säjer nej ? Ska dom då stå med ett halvfärdigt hus ? Får inte svar på detta av säljaren utan han bara säjer att det ska lösa sig. Hur, e min fråga ? Jag tänker INTE betala något för att dom inte kan leverera i tid o det står tydligt i deras kontrakt att både jag o dom kan bli skyldig att betala om inte leveransen håller.

Om jag inte tar v 35 så blir det leverans v 46. Känns kanske tryggare ? Jag kan inte få kontakt m schaktfirman idag heller för att få ett besked om han kan riva trots semestertider.


Säljaren tycker oxå att brandmyndigheterna snackar trams o det e inte att bry sig om. Han har minsann sålt flera hus där stallbyggnad ligger nära. Eehh, ska jag stunta i brandmyndigheten ? Tror inte det...........


Jag har heller inte fått besked om priset som jag tjatar om. Det känns som att han struntat i mina frågor på mailen o blivit uppringd av Norrland som sagt: ta tag i detta nu.


Tycker inte att dom ska ha full provision på denna affär :-( ......

Ovido - Quiz & Flashcards