Alla inlägg den 4 juli 2013

Av torgrim - 4 juli 2013 22:15

Nu när jag äntligen gått vidare o vant mej vid tanken på att göra allt själv så börjar det ringas o mailas. I massor. Man ber mej att ge säljaren en chans till. Även han själv både ringde o mailade. Fast han påstår att han försökt nå mej innan, både genom mobilsvar o mail. Nähä du, den gubben gick inte. Har gått tillbaka överallt o där finns inget, o jag raderar inget, just av denna anledningen. Men jag ska inte vara dum. Jag har svarat med ett helt ärligt mail tillbaka. Där jag skrev precis vad jag tyckt om alla kommentrer o dissningar. Skrev oxå att jag tyckte pengarna skulle gå till de andra. Vill vara fullständigt ärlig o ha alla kort öppna. Inget mer skitsnack. Nu ska jag bort några dagar så vi får se vad svaret blir...

Av torgrim - 4 juli 2013 00:08

Idag har jag "gjort slut" med min säljare. All tankeverksamhet på han har gjort att jag focuserar på fel saker. Jag ska snart få ett nytt hus <3. Det e sååå mycket roligare att tänka på det än att ständigt undra när han ska börja engagera sig. O idag fick jag ännu mer rövarhistorier berättat om honom...Det e märkligt. Så fort folk hör vem vi handlar av så finns det en historia att berätta ? Jag lyssnar o tänker att då e det inte bara jag. Inte mej det e fel på o i denna skitaffären så känns det ändå ganska bra :-)

Så, jag skrev ett mail till info o F där jag radade upp alla datum som jag mailat o ringt men inte fått svar på, o bad därför dom att hjälpa mej m info istället. Skrev ordagrant att han har nu haft sin chans o att provisionen borde gå till Norrlands medarbetare istället. Rätt ska vara rätt tycker jag.

Mötet idag gick jättebra. Hade blivit varnad för den nya på kommunen men mot mej var han bara trevlig. O nu har jag träffat KA in real life :-). Trevlig kille som har bra koll. Dom ifrågasatte Ä-hus energi beräkning lite o eftersom vi inte hade nån representant m så fick vi inga svar. Men KA ska kolla det imorgon genom att ringa. Gav mej lite extra tips till grunden för Ä-hus konstruktion m värmeslinga gillade dom inte ! Men nu e det som det e o då gäller det att göra det bästa av situationen, sa dom. Tipsade oxå om att hålla snickarna i öronen o kolla dom ofta. Dom bägge skulle oxå åka ut här ofta o ha koll. Bägge har nämligen sett för mycket slarv när snickarna fått jobba "ifred". Hahaha, då får dom det jobbigt hos oss när H kommer att syna verenda spik o hålla dom i öronen :-). Han e ju på plats exakt hela tiden eftetsom han har jobbet här.

Oj, långt inlägg. Kortfattat: bort m negativ energi o in m positiv <3

Ovido - Quiz & Flashcards