Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

hur tänkte dom nu ?

Av torgrim - 16 maj 2013 00:38

Läste noga igenom avtalet nu o där, pyttelitet, stod där att vi skulle få ev ett hus v 35. Eehh, va ??
På raden ovanför stod det att ALLA papper bla bygglov måste vara inne 11+4 veckor innan leverans.
Får se nu, idag är det v 20 + 15 veckor = v 35 !
Men jag har inget bygglov ännu o kommer inte få det förrän tidigast v24. O då är det ett besked. Ä-hus vill ju ha det inskickat oxå......

Varför jäktar dom så ? Visst, ingen e gladare än jag om jag kan få ett hus men om det måste gå genom deras bestämelser så funkar det ju inte ????
Skickade ett mail nu till deras info adress o frågade hur tanken var. Frågade även när alla tillvalen måste garanterat vara klara, av de yttre såsom kupa, väggliv o fönster. Om brandgubben får som han vill så måste gavelfönsterna bort.....

Sen har jag lekt m tanken att OM jag nu får ett hus så får nog sonen det stora sovrummet nere. Han har ju alla sakerna, vi har ju alla våra saker i huset o använder inte rummet såsom ett barn gör. O då flyttar vi alla garderoberna dit....


Vi ser efter imorgon (oj, nä idag ser jag. Klockan har blivit alldeles för mycket) hur det blir m huset. Håll alla fingrar o tår :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av torgrim - 28 mars 2016 14:01


 

Av torgrim - 28 mars 2016 13:46

Bygget går långsamt vidare :-) Nu är golvet klart och vi kan ta hit han som ska lägga badrumsmattan. De 4 luckorna är oxå snart klara så att vi kan nyttja utrymmet bakom väggen. Var svårare än vad vi räknat med att få dessa perfekta o har fått göras ...

Av torgrim - 25 oktober 2015 00:15

Isolering på plats. Check ! 2 års besiktning klar. Check ! El, osb o gips på gång. Check ! Elförbrukning på 2 år. Hyfsat bra :-) ...

Av torgrim - 2 augusti 2015 14:48

Nu har det hänt massor :-) Ovanvåningen är på G. Äntligen ! O jätteduktiga snickare som inte bara gör som vi säjer utan kommer m tips o trix. Idag avslutade snickarna sitt jobb så att elen o isoleringen kan sprutas i väggarna. Använder alltså inte...

Av torgrim - 3 maj 2015 11:46


Är man ljus-beroende så får man ju ordna så man får maximalt m ljus hela dagen :-) All plåt ska bort från verkstads ingångarna så att det blir ljusare..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards