Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Jaaaa !

Av torgrim - 16 maj 2013 15:58

Det gick bra med Brand/räddningstjänsten. Vi har kommit fram till en lösning som innebär att vi får NÄSTAN som vi vill :-) Det innebär en hel del jobb men det är det bästa möjliga. Det ska förmodligen målas med flamsäker färg o dubbla gipsväggar o mer isolering. Men, som han sa, vi skulle prata med vår KA som skulle hjälpa oss med detaljerna exakt hur / vad vi skulle göra. För att ha huset som vi vill ( eller ,ja, nästan) så är det att en brand måste kunna stå emot i 30 min både från utsidan o insidan. Vi ska väl igentligen vara glada för det är ju för vår egen säkerhet !

Brandgubben var nog lite nervös när han kom ;-) Han sa oxå att han aldrig åker ut till en kund så här men eftersom det var ett specialfall så tyckte han att det var han tvungen till denna gång. O det tackar vi för :-)

Så nu ska vi inte göra mer än att invänta bygglovet, enligt han. Så då gör vi det. kanske att jag ringer vatten o el o frågar hur jag går tillväga med dom. Vi ska ju inte ha nytt framdraget, bara omkopplas. Ä-hus visste inte hur detta funkade, så jag får väl lyfta luren o forska lite själv.


Mailade som sagt info adressen med lite frågor om exakt när mina tillval måste vara klara, hur dom kunnat sätta leverans v 35 när jag inte har bygglov osv. Men det enda svaret jag fick var att hon kunde inte svara utan skickade mej vidare till försäljningschefen. Igen ! E där en lite röd prick på mej att så fort jag har en fråga så ska jag skickas vidare till han ? Han e inte insatt i mitt ärende ( säjer han själv ) så han kan aldrig svara på mina frågor, bara vad som gäller generellt. Mycket mysko ?


Nä, nu struntar jag i allt vad hus heter i ca 1 timme för nu e solen framme.  Sen ska man iväg igen juuu :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av torgrim - 28 mars 2016 14:01


 

Av torgrim - 28 mars 2016 13:46

Bygget går långsamt vidare :-) Nu är golvet klart och vi kan ta hit han som ska lägga badrumsmattan. De 4 luckorna är oxå snart klara så att vi kan nyttja utrymmet bakom väggen. Var svårare än vad vi räknat med att få dessa perfekta o har fått göras ...

Av torgrim - 25 oktober 2015 00:15

Isolering på plats. Check ! 2 års besiktning klar. Check ! El, osb o gips på gång. Check ! Elförbrukning på 2 år. Hyfsat bra :-) ...

Av torgrim - 2 augusti 2015 14:48

Nu har det hänt massor :-) Ovanvåningen är på G. Äntligen ! O jätteduktiga snickare som inte bara gör som vi säjer utan kommer m tips o trix. Idag avslutade snickarna sitt jobb så att elen o isoleringen kan sprutas i väggarna. Använder alltså inte...

Av torgrim - 3 maj 2015 11:46


Är man ljus-beroende så får man ju ordna så man får maximalt m ljus hela dagen :-) All plåt ska bort från verkstads ingångarna så att det blir ljusare..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards